Psychologische begeleiding, via systemische en ervaringsgerichte trajecten in de natuur

Voor wie? Gezinnen, partners, kind-ouder of -plus-ouder,… 

Er loopt iets moeilijk in je gezin of relatie en hebt het gevoel vast te zitten. De communicatie loopt stroef, er is veel ruzie of je gaat als gezin door veranderingen heen. Er is iemand gestorven of weggegaan, relatieproblemen wegen op het gezinsleven of jullie zoeken naar een nieuwe balans in een nieuw samengesteld gezin. Het zijn allemaal situaties die best voor veel strubbelingen en uitdagingen kunnen zorgen.

Traject 
Elk traject is uniek en wordt op maat en in samenspraak uitgestippeld.

1 sessie (60 minuten): € 100

Elke sessie wordt door ons beiden begeleid, in de boswachterswoning aan het Hallerbos.

Wie zijn wij? Josefien Aerts is systemisch counselor en Zynke Huysmans is opgeleid in Adventure Education. Wij geloven in een ander soort aanpak dan die van de klassieke therapie tussen 4 muren. Door te doen en te ervaren, blijven inzichten beter plakken en kan een proces sneller gaan.

We starten telkens met een gratis intake van 30 minuten. Daarin kijken en voelen we samen of er een klik is en bespreken we het plan van aanpak.

CONTACT MET ONS OPNEMEN:

Josefien: 0484 02 67 20
josefien.aerts@hotmail.com

Zynke: 0495 63 99 03
zynke@hotmail.com

Onze aanpak
Wij geloven dat jullie zelf het best op antwoorden en oplossingen kunnen komen voor de moeilijkheden waar jullie tegenaan lopen. Wat wij doen is jullie uitdagen en begeleiden om daartoe te komen. We doen dat door middel van gespreks- en ervaringsgerichte technieken.

Systemische benadering
Als er iets moeilijk loopt, is het belangrijk dat ieders standpunt een plaats krijgt, en we bekijken wie en wat er invloed heeft op de situatie. Iedereen krijgt een stem en we proberen ons in te leven in de ander. Door te begrijpen hoe iemand zich voelt en reageert, door wat die heeft meegemaakt, groeien we dichter naar elkaar toe.

Adventure Education
We trekken het bos en de natuur in. Jullie krijgen opdrachten waarin jullie worden uitgedaagd samen iets te doen. Nadien blikken we terug en bespreken we hoe iedereen hiermee is omgegaan of dit heeft ervaren. Daarbij worden zowel verbale als non-verbale technieken gebruikt. Door zicht te krijgen op wat de ander voelt of denkt, en hoe anders jij zelf soms een situatie ervaart, ontstaat er begrip en verbinding.